10.3.10

Bezige bij Lindsay Lohan ontwerpt complete kledingcollectie



Lindsay Lohan verkondigde gisteren dat een complete kledinglijn onder de naam van 6126 gelanceerd zal worden in het najaar van 2010, met daaropvolgend een luxecollectie van accessoires, handtassen, cosmetica en juwelen in het voorjaar van 2011. De collectie is geïnspireerd op “sterke vrouwen” zoals Marilyn Monroe en zal dus vrouwelijkheid en speelse elegantie uitstralen.

Grootse plannen voor Lindsay Lohan. Na het succes dat Lindsay Lohan oogstte met de leggings van 6126 wordt de collectie nu uitgebreid tot een volledige kledinglijn voor het najaar van 2010 en een lifestylecollectie met accesoires, handtassen, cosmetica en juwelen voor de daaropvolgende zomer van 2011. Dit alles zal Lindsay Lohan inplannen naast haar rol als artistiek adviseur bij Frans designermerk Ungaro, een job die enige controversie aanwakkerde bij het kritische publiek. Dinsdag maakte Lindsay de lancering bekend op Twitter waar ze met hetvolgende bericht de aandacht trok: “i need MORE followers i am so sad about this, how can i tell everyone about my 6126 full collection COMING OUT! all clothing.”



Kris Karol, directeur van 6126, zei dat de collectie leggings “een groot succes” betekende voor het merk. DNAM Apparel zal de collectie vervaardigen. De herfstcollectie 2010 telt een honderdtal stuks, terwijl de daaropvolgende lentecollectie 2011 uit 150 stuks zal bestaan. De inkoopprijzen zullen variëren tussen de 12€ voor een legging en 209€ voor een lederen vestje. Leggings van de vorige collectie gaan momenteel van de hand voor 47€ à 83€ verkoopprijs. De collectie bestaat vooral uit leggings, jurkjes, topjes en blazers met kanten details en verschillende lederen stuks. Kaylor verwacht een verkoop van 3 miljoen dollar voor de leggings en schat de verkoop aan inkoopprijs van de kledinglijn op 10 miljoen dollar het eerste jaar na de lancering.

In de reclamecampagne figureert La Lohan zelf. Er werd eveneens een “Double Exposure” fashion photography show opgenomen, een realityserie die fashionicons en fotografen portreteert. In deze show zien we twee fotografen Lindsay Lohan shooten in haar 6126 zomer collectie 2010.

De lijn zal worden verkocht waar de leggings van vorige 6126 collectie verkocht worden, o.a. bij Harrods, Bloomingdales en bij verschillende online boetieken.

Om de geloofwaardigheid van het label te staven, beaamt Kaylor hetvolgende “Lindsay’s not a celebrity who lends her name to a brand. She’s intimately involved from day one. She picks fabrics. She looks at trims. She picks buttons. She doesn’t let anything go into production without trying it on.” Dan vragen wij ons af hoe bezige bij Lohan dat allemaal bolwerkt. Or what drug she’s on..