10.3.10

Italiaanse Patrizia Pepe mode in Oost-Europa



Patrizia Pepe breidt zijn modeimperium uit en opent nieuwe shops in Oost-Europa.

Na de mannen-, vrouwen- en kinderkledij en een lijn met homewear, lingerie en strandkledij wil het label de Oost-Europese modemarkt veroveren. In 2007 en 2008 wist het zijn winkelaantal al sterk uit te breiden met monobrandwinkels in Oekraïne, Cyprus, Casablanca, Koeweit, Azerbeidzjan en een shop-in-shop in de Parijse Galeries Lafayette.

Nu gaat het zich opnieuw concentreren op de Oost-Europese markt waar het Florentijnse label in Belgrado en Warschau recentelijk een winkel opende. De Servische shop ligt in de hippe wijk Karlja Petra en de Poolse boetiek heeft een strategische ligging in het shoppingcenter Galeria Mokotow.

Ook in China werd een winkel in het Paradise Walk a Chongqing geopend, de 16de monobrandwinkel van het label in China. De winkel heeft een dominante positie in één van de belangrijkste winkelgebieden en is maar liefst 165 vierkante meter groot. Het label denkt dat China de ideale plek is om uit te breiden omdat het land in continue groei is. De overige 15 winkels bevinden zich telkens in andere hoofdsteden van het land.

Het merk Patrizia Pepe werd in 1993 opgericht door de creatieve brain achter het label Patrizia Bambi en haar zakelijke partner, Claudio Orrea, en behoort tot de Italiaanse textielgroep Gruppo Tessilform. Patrizia Pepe staat bekend om haar moderne en trendy kledij met originele snitten en subtiele, verrassende kleurencombinaties. Het is een luxemerk dat de catwalktrends in haar collecties vertaalt en een staaltje typische Italiaanse mode nu over zowel West- als Oost-Europa verdeelt.

Voor de weinige landen waar Patrizia Pepe haar modestempel nog niet heeft gedrukt, zo denken wij verbazingwekkend genoeg aan Nederland, is er nog altijd de webshop waarop zowel de nieuwe collectie als outletartikelen kunnen worden gekocht.

Voor alle monobrandwinkels en verkoopadressen van Patrizia Pepe kan je de site consulteren.