10.3.10

Williamson for men



Matthew Williamson lanceert in februari 2010 zijn eerste capsule herencollectie.

Londense ontwerper Williamson, die al langer met het idee speelde een mannencollectie te creëren, zal die collectie in februari lanceren. In de collectie zullen pulls in heftige kleuren uit cashmère gemaakt worden, zijden T-shirts voor originaliteit zorgen en sjaals met sprekende slogans statements maken. Met de crisis in het achterhoofd zal eerst voorzichtig afgewacht worden hoe de eerste collectie ontvangen zal worden. Als de Williamson-collectie een succes wordt dan zal de lijn worden uitgebreid met kostuums, overhemden en jackets. De collectie waarmee Williamson vorig jaar een stormvloed naar modeketen H&M bracht, was het startpunt en tevens de basis voor de capsule collectie. Deze collectie zal dus ook sterk aanleunen bij de stijl van de H&M collectie: een kleurrijke collectie met verbazende prints.



Williamson, die als Master in Fashion Design en Printed Textiles afstudeerde, verwierf in 1997 bekendheid met een gelijkaardige collectie “Electric Angels” met prints en sterke kleuren, hetgeen zijn stijl kenmerkt. In datzelfde jaar startte Matthew Williamson het gelijknamige luxueze modehuis op. In 2002 showde Williamson zijn collecties op de New York Fashion Week en in 2004 werd een flagshipstore geopend. De ontwerper werd in 2007 gehuldigd door het Design Museum in Londen met een speciale tentoonstelling “Matthew Williamson-10 Years in Fashion” ter viering van zijn tienjarige carrière. Hij werd eveneens voor dat tienjarig bestaan op de New York Fashion Week uitgenodigd voor een legendarische show met muziek door Prince.



Williamson, die eerder voornamelijk vrouwencollecties ontwierp, belooft ons dus nu een verrassende en vooral energieke en kleurrijke herencollectie. De tijd zal uitwijzen of de mannen daar even grote fan van zullen zijn.