10.3.10

Lacoste in lace




Het Franse sportmerk Lacoste gaat een samenwerking aan M.O.B. voor een “Hironia High Top” sneaker. Het resultaat is een uiterst sexy sneaker met kant, die gisteren in New York werd gelanceerd.


Lacoste staat bekend om zijn sportieve kledij met het kenmerkende krokodillen-logo. Het New Yorkse ”Married to the M.O.B.”-concept is een sportief label dat streetwear voor vrouwen maakt, door vrouwen gemaakt. Het label zag een gat in de Amerikaanse streetstyle markt, die enkel exclusieve streetwear voor mannen maakte. Een samenwerking met de twee labels resulteerde dan ook in een sportieve sneaker, die vooral ook aandacht heeft voor het vrouw-zijn. Met de kenmerkende M.O.B. stijl, een stijl voor de zelfzekere vrouw die elegantie en chic in de streetstyle brengt, krijgt de sneaker de nodige vrouwelijkheid.

De sneaker heeft een mettalic gouden of violet-zilveren achtergrond waar mooie kant overheen getrokken werd. Het hoge model maakt er een stoer geheel van. De sneaker is op lingerie geïnspireerd. M.O.B.s’ creatieve directeur zou met deze schoen een hommage wijden aan Christiaan Louboutin. De zool in zwart met rode accenten aan de onderkant. Op de tong beaamt een rubberen Lacoste-stempel de samenwerking. Het lips-logo kreeg de sneaker mee van M.O.B. De sneaker wordt vanaf 13 februari in Amerika verkocht en zal $120 kosten.



Lacoste startte in 1933 met het produceren van de befaamde polo met het krokodil-logo. Het merk werd toen vooral gedragen door tennissers. De kledij had steeds aandacht voor het functionele en vond daarmee intrede in verschillende sporten zoals o.a. ook in het golfwereldje. Lacoste wist snel op de populariteit te reageren met het uitbreiden van haar gamma. Vandaag de dag maakt Lacoste zowel vrouwen, kinder- als mannenkledij gaande van schoeisel tot kleding die ook casual gedragen kan worden. Eveneens parfum, tennisraketten, juwelen, huislinnen en een lederen tassenlijn worden gefabriceerd onder de Lacoste-naam. Nu heeft het merk er dus ook een elegante sneaker bij.