10.3.10

De essentie op een T-shirt gevat



Sixpack France, het Franse T-shirten- en hemdenlabel stelt zijn nieuwe lijn van origineel beprinte T-shirts uit de Spring/Summer collectie 2010 voor.


Sixpack begon met T-shirtontwerpen van een creatieve vriendengroep die stillaan verschillende collecties zouden gaan vormen. Sixpack ging zich voornamelijk concentreren op samenwerkingsverbanden met grafische artiesten zoals o.a. Coby Hudson. Vorige shirtencollecties werden ingegeven door inspirerende begrippen zoals de Crumb tekenfilms, vinylplaten, eenzame personages uit Ferrara’s films, de Twin Peaks cultserie, jazz, disco en funk. Eind jaren ‘90 raakte de artiesten van het merk geïnspireerd door de underground scène en hip-hop.

In de nieuwe Spring/Summer collectie 2010 werd er minder gebruik gemaakt van geometrische prints zoals in de A/W 2009 collectie, maar wordt de natuur de voornaamste inspiratiebron. Verlaten berglandschappen en hallucigene drugservaringen worden weerspiegeld in de prints van de “Peyote Poem” collectie. Er werd dan ook veel gebruik gemaakt van kleurschakeringen en idyllische beelden. Oeroude taferelen en instincten gaan terug naar de essentie van het bestaan: het leven, de dood en het overleven. De artiesten herinterpreteerden ieder die symboliek in hun ontwerpen. Kenneth Anger, Alejandro Jodorowski, Michael McClure en Carlos Castaneda werden verantwoordelijke gesteld voor die herinterpretatie.

Back to the roots met de “essentie” van ons bestaan: de natuur.

De collectie is vanaf februari beschikbaar en kan gekocht worden op de site.