15.3.10

Mango appelleert aan jouw empathie



Scarlett Johansson wil haar steun aan Haïti betuigen met het ontwerpen van een tas voor het goede doel, onder het Mango label.


Na de vele Music for Life steunbetuigingen gaat nu de modesector ook zijn steentje bijdragen aan de slachtoffers van de Haïtiaanse aardbeving. De aardebeving ontging de modesector ook niet, verschillende bedrijven uit de modesector zoals o.a. het sportkledingbedrijf Gildan Activewear dat in Haïti werkkrachten huurt, werden aangetast.

Na JBC, dat een deel van zijn winst op 23 januari naar Haïti doorrekende met hun 5euro per klant-bijdrage, gaan andere ketens en designers zich inzetten voor het goede doel. Esprit schonk eveneens een deel van zijn opbrengsten. JBC en haar klanten wisten zo 110.000euro in te zamelen voor de slachtoffers. Scarlett Johansson heeft nu, bijna een maand na de aardbeving, onder het Mango-label een handtas ontworpen waarvan de winst volledig naar Haïti zal gaan. Met dit concept wil Mango beroep doen op de empathie van fashionista’s. Scarlett Johansson was dan ook de geknipte persoon om de consument warm te maken voor de handtas. Wat we van het zogenaamde Scarlett-ontwerp mogen verwachten is een eenvoudige draagtas met ironisch genoeg, het Haïtiaanse landschap. Op de tas wordt de boodschap “Supporting the people of Haïti” met het Scarlett signatuur vergezeld in zwart-wit kleuren. De tas zal vanaf maart wereldwijd in 1390 Mango-filialen te koop zijn aan 19,90euro, waarvan een deel naar Oxfams Haïti Earthquake Response Fund gaat. Eerder werden er ook een T-shirt en sneaker voor het goede doel ontworpen.



Recent is bekendgemaakt dat eveneens model Gisele Bündchen een miljoen euro simpelweg uit eigen zak aan Haïti zou hebben gedoneerd. Wij roepen dan ook op aan Scarlett en andere filmsterren die in het geld rollen, om zich voortaan op zo’n bescheidenere manier voor goede doelen in te zetten. En daar hoort jezelf voor een avond veilen aan de fans om je imago te boosten ook niet bij, Scarlett. Want wie het grootste voordeel uit de actie zal halen, Mango en Scarlett met deze commerciële stunt of Haïti met de opbrengst, daar hebben wij het raden naar. Wat denken jullie?