10.3.10

Femme fatale in Puma's



Sergio Rossi ontwerpt voor Puma een sneakercollectie geïnspireerd op eighties street style voor de Spring/Summer collectie 2010.

Sportmerk Puma gaat in zee met de Italiaanse ontwerper Sergio Rossi die gespecialiseerd is in het schoenenambacht, voor een vintage-geïnspireerde sneakerlijn. Het resultaat is een sneaker die refereert aan de street style en graffiti-rage uit de jaren ‘80 en toch in zijn geheel vernieuwend is met futuristisch blinkende materialen en nieuwe dimensies zoals de gehakte sneaker. 4 unisexe sneakers en 1 sneaker “Clyde” met hak vormen de samenwerkingscollectie. De modellen zijn gebaseerd op old school sneakers en hebben een moderne inslag met de kenmerkende Puma symbolen.

Sergio Rossi nam de iconische “Puma Clyde” sneaker als uitgangspunt, een mannensneaker die in 1973 populaire werd toen de basketballegende Walt “Clyde” Frazier hem droeg. De Clyde sneaker werd vrouwelijker gemaakt met een hak, een satijnen bovenlaag of details in laqué in 6 kleurvarianten en een verfijndere afronding van de rubberen zool. De elegante pump zal zowel met veters als met klittenband gekocht kunnen worden.




De andere modellen zijn varianten op het “Round” model in leder met een “Graffiti Anaconda” print, een tekening die de huid van een anaconda weergeeft, of net zoals de “Clyde” in opvallende satijnen kleuren en laqué details.

De sprekende kleurenvarianten zijn een representatie van de verscheidenheid aan tinten in de graffitikunst. Het kleurenpalet is hierbij een ode aan het New Yorkse gevoel van “Different Strokes for Different folks” en werden gevat onder de namen “Whisper” White, “Lime” Green, “Deep” Purple, “Burst” Orange, “Kamikaze” Green en “Noir” Black.

De “Clyde” variant ontketent alleszins de femme fatale bij alle vrouwen, ook de Sporty Spices.

De sneakers zullen deze beschikbaar zijn bij Colette in Parijs.